Google'ın sizin hakkınızda bildiği her şeyi ve bilgilerinizi nasıl kontrol edeceğinizi keşfedin

uTKu

New member
¿Google hakkımızda ne kadar bilgi sahibi? Kullanıcıların ilgi alanlarına uygun hale getirilmiş muazzam miktardaki kişiselleştirilmiş reklamlar, öneriler ve içerik, pek çok sorunun cevabını sağlıyor gibi görünüyor.


Ancak bir istila gibi görünen şey mahremiyet Sürekli dinlemekten çok, çevrimiçi etkinlik yoluyla veri toplamakla ilgilidir. Bilmek gibi Google bu verileri toplar ve kullanır Dijital dünyada daha sakin gezinmek önemli.


Google bilgilerimizi nasıl topluyor?


Google, hizmetlerinin kullanıcıları hakkındaki bilgileri saklar.

“Google ne düşündüğümü biliyor” hissi rahatsız edici olsa da gerçek şu ki şirketin düşüncelerimize doğrudan erişimi yok, ancak aramalara dayalı ayrıntılı bir profilziyaret edilen web siteleri, videolar YouTube ve bazı durumlarda her kullanıcının konum verileri. Google, kullanıcılarla ilgili bilgileri saklar:

  • Navigasyon verileri
  • Gmail ve YouTube'daki etkinlik
  • Konum geçmişi
  • Google aramaları
  • İnternetten Alışveriş
  • Aranan konular
  • Okunan makaleler
  • Görüntülenen videolar
Amerikan teknoloji şirketi bunu kullanıyor reklamları ve içeriği kişiselleştirmeye yönelik bilgilerkullanıcı deneyimini ilgi alanlarına göre iyileştirmek.


En çok konuşulan yönlerden biri, sesli asistanlı cihazların kullanılmasıdır. Google Asistan. Her ne kadar bu cihazlar gibi komutları algıladıklarında mikrofonu aktif hale getirebilseler de “Merhaba Google”, Şirket, kayıtların yalnızca teknolojiyi geliştirmek için kullanıldığını ve kullanıcıları gözetlemek için kullanılmadığını garanti etti.


Ayrıca bakınız

Bu hile ile Gmail'deki ücretsiz depolama alanı nasıl kurtarılır

Bu hile ile Gmail'deki ücretsiz depolama alanı nasıl kurtarılır


Google: algoritmaların gücü


Bu özelleştirmenin anahtarı, Google'ın sunduğu algoritmalar işlemek için kullanılır toplanan veriler. Kullanıcı ilgi alanlarını tahmin etmeyi, ürün önermeyi veya önermeyi sağlayan bir dizi mantıksal adım olarak tanımlanabilecek bu algoritmalar, İlgili içeriği göster. Kişiselleştirilmiş reklamlar bu şekilde oluşturulur: önceki aramalarla ilgili bilgiler, tarama geçmişi ve demografik veriler bir araya getirilerek.


Google, kullanıcılara sunduğu içerikleri kişiselleştirmek için algoritmalar kullanır.
Google, kullanıcılara sunduğu içerikleri kişiselleştirmek için algoritmalar kullanır.

Google'da gizliliğinizi yönetmeye yönelik araçlar


Google, gizliliği yönetmek ve toplanan bilgi miktarını sınırlamak için çeşitli seçenekler sunar. İlk adımlardan biri erişim sağlamaktır. reklam ayarları. Bu bölümde kullanıcılar, hesaplarıyla hangi ilgi alanlarının ilişkilendirildiğini görebilir ve dilerlerse reklam kişiselleştirmeyi devre dışı bırakabilir.


Teknoloji şirketi, saklanan veriler üzerinde daha detaylı kontrole sahip olmak için ayrıca kaydedilen etkinliği inceleyin. Kullanıcılar “Etkinliğim” aracılığıyla web üzerindeki aramalarının ve hareketlerinin geçmişini görebilir ve hatta isterlerse belirli bilgileri silebilirler. Ek olarak, hesap gizlilik ayarlarından konum geçmişini ve web etkinliği günlüğünü devre dışı bırakmak da mümkündür.


Siber güvenlik, kişisel ve mesleki bilgilerin korunması açısından önemlidir. Fotoğraf: Shutterstock
Siber güvenlik, kişisel ve mesleki bilgilerin korunması açısından önemlidir. Fotoğraf: Shutterstock

Google'ın daha az veri kaydetmesini istiyorsanız başka bir seçenek de Google'ı etkinleştirmektir. özel veya gizli tarama modu. Bu mod, aramaların ve etkinliklerin hesabınızla ilişkilendirilmesini engeller. Ayrıca bu cihazlara erişimi kontrol etmek için uygulamalardaki mikrofon ve kamera izinlerinin de gözden geçirilmesi tavsiye edilir.


Veri toplama sistemlerinin nasıl çalıştığını bilmek ve kişisel bilgileri yönetmek için mevcut araçları kullanmak, Dijital ortamlarda güvenle gezinin.