Neden bir tekel ve şimdi internet reklamcılığının milyarder işinde ne olabilir?

uTKu

New member
Bir yıldan az bir sürede ikinci kez, Amerika Birleşik Devletleri'nden bir federal yargıç Google Gibi “Yasadışı Tekel”. Bu kez, çevrimiçi reklamcılık için 1.8 milyar imparatorluğu besleyen Alfabe – ana şirketi – arama motoru, Gmail, YouTube, Chrome ve diğer hizmetleri ile birlikte tutuyor.


Perşembe günü Virginia'da Leonie Brinkema Bölgesi Federal Hakimi tarafından dikte edilen karar, Google'ın geçen yıl, arama motorunun rekabet ve yeniliği bastırmak için alan adını kullandığı sonucuna varıldığında geçen yıl acı çektiği bir aksilikle tamamlandı.


Ancak bu kez suçlama, şirketin yönettiği pazarlama sistemi etrafında toplanıyor. “Amerikan adaletinde Google'a karşı karar, konumunu ifade ediyor reklam toptancısı İki dijital pazarlama cihazında, ”diye açıklıyor Martín Becerra, Zurna.


“Kısa bilgiye göre Google, editörler ve reklam değişim platformu için reklam sunucusunu bağladı Kötü niyetli sözleşme politikaları Google müşterilerine zarar veren tekelci konumlarını korumak için, rekabet olasılığını ortadan kaldırdı ve tam olarak dijital reklam aracı sektöründeki rekabetin iptali nedeniyle tüketiciler için daha fazla fiyat ima etti ”diye ekliyor.


Brinkema bir görüş yayınladı 115 sayfaGoogle'ın 2. maddeyi ihlal ettiğinden emin oldu. Sherman Yasası1890 ABD Antitröst Yasası, çevrimiçi reklamların “kasıtlı olarak piyasada tekel gücü elde edip sürdürerek”.


Şimdi, Google tekrar bir tekel anlamına geliyor? Şirket onu yasadışı bir şey yapmakla ne suçladı? Ve her şeyden önce, bu uygulama bu yıllarda kullanıcı üzerinde nasıl etkilendi?


Burada, adım adım, bu soruların tüm cevapları ve nerede Google LLC bir yan kuruluş olarak AlfabeBiri Varlıklar dünyada daha güçlü.


Google Reklamcılık: Nasıl Çalışır


Google Reklamlar: İş parçaları. Fotoğraf: AFP

Dijital reklamcılık çeşitli formlara sahiptir. 90'ların geleneksel statik pankartlarından (metin ve köprü içeren görüntüler), her tıklama veya sponsorlu arama motorları için ödenen farklı modellere kadar (popüler olan bir şey Yahoo), Google, bilinen şeyle fark yaratan şirketlerden biriydi. Google Adwordskim yetiştirdi bildirimleri segment Anahtar kelimelerle ve arama motorlarını faturalandırma makinelerine dönüştürdü.


Şu anda, Google lider bir aktör Dijital reklam ekosisteminde ve iş zincirindeki tüm bağlantılarda bulunur. Anlamak için somut aktörler koyabilirsiniz:

  • Orada Satıcılar reklam alanı (Clarín gibi), Alıcılar (süpermarket coto gibi) e aracı (Özellikle bu işletmeye adanmış “reklam teknolojisi” olarak adlandırılan şirketler).
  • Bu senaryoda, Coto balıkçılık alanında Kutsal Hafta boyunca% 30 indirim yapmak istiyorsa, Google'a hangi kitleye duyuru ile bayrağı göstermek istediğini söyler. Bunun için kullan Google ReklamlarıCoto'yu Google Reklam Yöneticisi aracılığıyla reklam alanı sunan bir medya veya web sitesine bağlayan.
  • Ortada bir içinde gerçekleşen açık artırma milisaniyehangi reklamın ne göründüğüne ve nerede olduğuna karar verilir: ADX (AD Exchange).
  • Google tüm adımlarda komisyonları ücretlendirir: Reklamverenlere, platformları için; medyaya, onlarla para kazanmak için; Ayrıca, reklamverenin ne ödediği ile ortamın ne ücret aldığı arasındaki farkın bir kısmı ile kalır.
“Google tekelinin temel sorunu sadece baskın konumu değil, aynı zamanda bir yargıç ve parça olarak hareket eder: Kuralları belirleyin, açık artırmaya katılın ve taban fiyatlarını az şeffaf kriterlerle tanımlayın. Reklam platformlarında çalışan kampanyalarda, ödenecek asgari fiyatlar, çevrimiçi reklam pazarında çalışan bir yönetici, bu aracı söyledi.


Bu sistem büyük ölçüde satın alma ile başlayan bir dizi satın alma etrafında inşa edildi. Çevrimiçi reklam uzmanı sitesinden 3,2 milyar dolar İki kat Google tarafından 2008'de.


Amerika Birleşik Devletleri Federal Hükümeti ve 17 eyalet meydan okuması olan tüm bu iş modelidir. Google'ın satmasını istiyorlar Reklam reklamları ağınızın bir parçası.


Ve Alfabe, Google Ebeveyn Şirketi işinin bu kısmı: Modelinin çekirdeği daha az değil. 2024 yılında yıllık alfabe gelirinde yaklaşık 320.000 milyon dolarlık 250.000 milyon reklamdan geldi.


Toplamda, alfabenin toplam gelirinin yaklaşık% 78'i reklamcılık işinden, Google Search (Arama), YouTube'daki bildirimler ve AdSense ve Reklam Yöneticisi aracılığıyla üçüncü taraf reklamlarından geldi.


Bu tekel kullanıcıyı nasıl etkiler


Rekabet eksikliği kullanıcı deneyimini etkiler. EFE
Rekabet eksikliği kullanıcı deneyimini etkiler. EFE

“Bu tür cümlelerin temel şeyi bazen insanların şirketlerin ötesini nasıl etkilediğini açıklamaktır: bu tür tekelci uygulamalar nihai tüketiciyi doğrudan etkiler. Diğer şirketlerin kapasitesi sınırlıdırpotansiyel olarak daha yenilikçi veya erişilebilir, kitlenize ulaşmak için ”, dijital haklarda uzmanlaşmış bir avukat olan bu medya Luis García Balcarce ile diyalog analiz ediyor.


“Bu şekilde, bilgilere, alternatif ürünlere ve hizmetlere erişim koşullandırması ve hatta gelişmekte olan platformlar için yeni kullanıcılar edinmenin maliyeti bekleniyor. Önemlidir. Rekabetçi bir dijital ortama sahip olmakreklamcılığa erişimin ve dolayısıyla görünürlüğe, ekosistemin altyapısını kontrol edenlere ayrılmış bir ayrıcalık değildir ”diye devam ediyor.


Bir hipotez olarak Balcarce, Google'ın bu hakimiyetinin dünyanın çeşitli yerlerinde tehdit edilebileceğini öne sürüyor: “Bu, diğer yargı bölgeleri (Avrupa Birliği ve Latin Amerika dahil), Google'ın reklam pazarındaki rolü üzerinde bir domino etkisi olabilir. Eğer iş modelinin rekabeti etkilediği kanıtlanırsa Diğer ajanslar kendi eylemlerini başlatabilir veya mevcut düzenlemeleri sertleştirin. “


Yerel örnekler bile var: “Latin Amerika'da dijital pazarlarda, özellikle çevrimiçi reklamcılıkta, e-ticaret platformlarında ve bulut hizmetlerinde konsantrasyon için artan bir endişe var. Mercado Libre ve Mod) ve Whatsapp'ın 'Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikası' 'kötü durumları ilan eden son cümle kapanıyor.


Google'ın Savunması ve Openai's darbeleri


Chatgpt ve Deepseek, Google Pazarı yiyen chatbots ile yapay zeka modelleri. Fotoğraf AP
Chatgpt ve Deepseek, Google Pazarı yiyen chatbots ile yapay zeka modelleri. Fotoğraf AP

Federal Yargıç Brinkema, “On yıldan fazla bir süredir Google, şirketin bu iki pazardaki tekel gücünü kurmasına ve korumasına izin veren sözleşmeye dayalı politikalar ve teknolojik entegrasyon yoluyla reklam yayın platformunu ve reklam değişimini bağladı.” “Google, müşterilerine rekabetçi politikalar uygulayarak tekel gücünü daha da güçlendirdi ve İstenen ürünlerin özelliklerini ortadan kaldırınDedi.


Şirketin savunması vardı: “Zaten davanın yarısını kazandık ve diğer yarıya başvuracağız. Mahkeme, reklamverenler için araçlarımızın ve Doubeclick gibi satın almalarımızın rekabete zarar vermediğini düşündü. Mahkemenin editör araçlarımız hakkındaki kararına katılmıyoruz. Editörlerin birçok seçeneği var ve Google'ı seçin çünkü reklam teknolojisi araçlarımız basit, uygun fiyatlı ve etkili ”diyor.


Google'ın bir yıldan daha kısa bir sürede ikinci kez tekel karar verildiğini, son yıllarda inşa ettiği imparatorluğun duvarında bir tuğla daha: Google Arama, YouTube, Gmail, Google Haritalar, Google Drive, Google Docs, Google Meet, Google Crouple, Google Haberler, Google Poogle, Google Haberler, Google Haberler, Google Haberler, Google Haberler, Google Haberler, Google Haberler, Google Haberler, Google Haberler, Google, POOGLE, POOGLE, POOGLE, POOGLE, POOGLE, POOGLE, POOGLOK (Google Saldırı, Google Haberler, Google Haberler ( Fitbit, Waymo (Otonom Arabalar), DeepMind (Yapay Zeka), Gerçek (Bilim ve Sağlık) ve Nest (Akıllı Ev) Alfabenin en popüler ürünlerinden bazılarıdır.


Şimdi, “Google Reklamları” etrafındaki tüm işletme, şirket için büyük bir sorun olan fırtınanın gözündeydi: Gelirinizin çekirdeğidir.


Bu tahtada, Google'ın iki tekel kararını temyizde çevirmeye çalışırken savaşın birkaç yıl daha devam etmesi muhtemeldir, o zaman Şirket Kütüphanesi tarihindeki en zor savaşlardan biri: Arama motorlarının kullanımındaki yavaş düşüş Çevrimiçi bilgileri aramak için ChatGPT gibi araçları kullanan çok sayıda kullanıcı göz önüne alındığında, reklam bildirimleri işini de tehdit eden bir şey.


Bu adli karar arasında “yasadışı tekel” ilan etme ve geçilen harika an Openai Anın teknolojik yıldızı olarak Google, dijital imparatorluğunun tarihinde nasıl güçlü bir şekilde tehdit edildiğini görmeye başlayabilir.