Trump yönetimi FAA personelinin ateşlerine, ölümcül DC uçak kazasından sadece haftalar sonra başlıyor

EnondeR

New member
Washington – Trump yönetimi, yüzlerce Federal Havacılık İdaresi çalışanını kovmaya başladı ve personeli bir hafta sonu yoğun bir hava yolculuğuna çıkardı. Ölümcül Hava Orta Çarpışma Ocak ayında Ronald Reagan Washington Ulusal Havaalanı'nda.

Profesyonel Havacılık Güvenliği Uzmanları Birliği başkanı David Spero, yaptığı açıklamada, denetimli serbestlik işçilerinin gece geç saatlerde e -postalarda ateşlendiklerini bildiren e -postalarda hedeflendiğini söyledi.

Spero, “Amerikalıları adına çalışmayı seçen özel kamu görevlilerini bir kenara atmak utanç verici.” Dedi. Diyerek şöyle devam etti: “Bu çalışanlar işlerine ve FAA'nın güvenlik kritik misyonuna adanmıştı. Bu acımasız eylem iş yükünü artıracak ve zaten zayıf bir işgücüne yeni sorumluluklar yerleştirecek.”

Sendika, etkilenen işçilerin sistem uzmanları, güvenlik müfettişleri, bakım mekaniği, idari personel ve daha fazlasını içerdiğini söyledi.

Spero, Cuma günü saat 19: 00'dan sonra mesajların gelmeye başladığını ve gecenin geç saatlerine devam ettiğini söyledi. Yetkili, Salı günü uzun hafta sonu boyunca daha fazla bilgilendirilebilir veya FAA binalarına girmesinin yasaklanabileceğini söyledi.

Spero, çalışanlar “bir dava veya davranışa dayalı olarak” ateşlendi, “dedi Spero ve e -postalar” bir 'Exec Sipariş' Microsoft e -posta adresinden “idi – bir hükümet e -posta adresi değil.

Ateşler, kontrolörlerde bir eksiklikle karşılaştığında FAA'ya çarptı. Federal yetkililer, özellikle ABD havaalanlarındaki uçaklar arasında bir dizi yakın çağrıdan sonra, yıllardır aşırı vergi ve yetersiz bir hava trafik kontrol sistemi ile ilgili endişelerini dile getiriyor. Personel sıkıntısı için atıfta bulundukları nedenler arasında rekabetçi olmayan ücret, uzun vardiyalar, yoğun eğitim ve zorunlu emeklilikler bulunmaktadır.

29 Ocak'ta bir ABD Ordusu Black Hawk helikopteri ve hala soruşturma altında olan American Airlines yolcu jeti arasındaki ölümcül kazada, bir kontrolör yoğun havaalanında hem ticari havayolu hem de helikopter trafiğini veriyordu.

Çarpışmadan sadece günler önce, Başkan Trump, 1988 Panam 103 Lockerbie, İskoçya üzerinden bombalanmasından sonra Kongre tarafından görevlendirilen bir panel olan Havacılık Güvenliği Danışma Komitesi'nin tüm üyelerini ateşlemişti. Komite, havayolları ve havaalanlarındaki güvenlik sorunlarını incelemekle suçlanıyor.

Hafta sonu kovulan bir FAA çalışanı, genel deneme süresi süpürmesinin bir parçası olarak değil, eski Twitter olan Tesla ve X hakkındaki görüşlerini hedeflediğini öne sürdü. Her ikisi de cumhurbaşkanının federal hükümeti kesme çabalarına liderlik eden Elon Musk'a aittir.

Charles Spitzer-Stadtlander, LinkedIn'e, Facebook'ta tacizci mesajlar almaya başladıktan günler sonra Cumartesi gece yarısından hemen sonra kovulduğunu söyledi.

Spitzer-Stadtlander, “Resmi Doge Facebook sayfası, Tesla ve Twitter'ı eleştirdikten sonra beni kişisel Facebook hesabımda taciz etmeye başladı.” Diyerek şöyle devam etti: “Bir haftadan kısa bir süre sonra, ulusal güvenlik nedeniyle muaf tutulduğuna rağmen, kovuldum.”

“Doge beni ateşlediğinde bilgisayarımdan kapattılar ve tüm dosyalarımı uyarmadan sildiler.”

Spitzer-Stadtlander, deneme sürümlerinden muaf tutulması gerektiğini söyledi çünkü çalıştığı FAA ofisi, dronlar tarafından ulusal hava sahasına yönelik saldırılar gibi ulusal güvenlik tehditlerine odaklandı.

Musk liderliğindeki hükümet verimliliği departmanı AP'nin yorum talebine hemen yanıt vermedi.

Ulaştırma Sekreteri Sean Duffy Pazar günü X'de Musk'tan SpaceX'ten bir ekibin mevcut sisteme ilk elden bakmak için Salı günü Virginia'daki FAA'nın komuta merkezini ziyaret edeceğini yazdı. Duffy ayrıca FAA'nın hava trafik kontrol eğitim merkezini ziyaret etmek için hafta daha sonra Oklahoma'ya seyahat edeceğini “eğitimleri ve uçaklarımıza sadece en iyi rehberlik etmesini nasıl sağlayabileceğimizi” söyledi.


Kathryn Krupnik ve Kris Van Cleave bu rapora katkıda bulundu.




Haberler'ten daha fazlası