Uzmanlar, Black Hawk helikopterinin neden düşmeden önce izin verilen yüksekliğin üzerinde uçmuş olabileceğini soruyor

EnondeR

New member
Askeri Kara Şahin Helikopteri bir yolcu uçağına çarptı Çarşamba günü Reagan Ulusal Havalimanı yakınında, Haberler şovları tarafından analiz edilen, kamuya açık uçuş verileri, izin verilen yüksekliğin üzerinde uçuyor gibi görünüyor.

Bu veri noktası, araştırmacıların araştırdığı birkaç temel gizemden biridir. Ülkenin en kötü hava felaketi On yıldan fazla bir süredir havacılık uzmanları dedi.

Haberler ile yaptığı röportajda Ulusal Ulaştırma Güvenliği Kurulu'nun eski kıdemli hava güvenliği araştırmacısı Greg Feith, “Bu cevaplanması gereken 64 milyon dolarlık soru.” Dedi.

İzin verilen uçuş tavanı Reagan Ulusal Havalimanı yakınlarındaki Potomac Nehri'nde 200 feet'dir – askeri helikopterlerin ağır akışını, ülkenin başkentine giren ve dışında istikrarlı bir ticari uçak trafiğinden güvenli bir şekilde uzak tutmak için önemli bir tavan.



Haberler



ABD'deki çoğu uçuş için uçak verilerini izleyen ve kaydeden Flightradar24'ten elde edilen veriler, helikopterin son tahmini yüksekliğinin düştüğünde yaklaşık 400 feet olduğunu gösterdi. FlightAware ve Flightradar24'ten elde edilen verilere göre, jetin yüksekliği yaklaşık 375 ila 400 feet idi.

“Onlar askeri pilotlar; rotalara aşinalar,” dedi Feith. “Neden bu gün, o uçuşta, [as much as] 150 ila 200 feet daha yüksek olmaları gerektiğini biliyorlar mı? “

Federal Havacılık İdaresi için eski bir kaza soruşturması direktörü Steven B. Wallace, Haberler'e müfettişlerin dikkate dikkat edeceğine inandığını söyledi.

Wallace, “Sebep hakkında spekülasyon yapmak istemiyorum, ancak araştırmacıların zihninden neler geçtiğini spekülasyon yapabilirim.” Dedi. “Bence bu büyük olasılıkla odaklanacak.”

Savunma Sekreteri Pete Hegseth, soruşturmanın o sırada uçağın doğru irtifada olup olmadığını incelediğini söyledi. NTSB müfettişleri şimdiye kadar helikopterin brifinglerindeki rakımını açıklamamışlar ve çalışma gruplarının “öncesi kurs ve yükseklik” değerlendireceğini söyledi.

Acil Müdahale Birimleri 30 Ocak 2025'te, 29 Ocak'ta Arlington, Virginia'da Reagan Ulusal Havaalanı'na yaklaşırken, hava bir çarpışmasının ardından Potomac Nehri üzerindeki bir American Airlines uçağının kaza alanını arayın. Wichita, Kansas'tan American Airlines uçuşu, Ronald Reagan Washington Ulusal Havalimanı'na yaklaşırken ordu Black Hawk helikopteri ile çarpıştı.


Andrew Harnik / Getty Images



Ordu helikopterinin uçuş tavanının üzerindeki sapması, Reagan National'daki helikopterleri içeren on yıldan fazla bir süre dayanan birkaç benzer yakın çarpışmadan biridir.

Temmuz 2015'te bir uçak ve bir helikopter arasındaki yakın havada çarpışma, NASA'nın Havacılık Güvenliği Raporlamasına Anonim Raporların CBS Haber Veri Ekibi İncelemesine göre, Çarşamba günkü kazada kullanılan aynı piste yaklaşımla 400 metre uzakta meydana geldi. Sistem.

Pilot raporu, uçağın “başka bir uçağın çok yakın temasına girdiğini” söyledi.

2015 raporu, “Bu, pilot izlemenin bir havada çarpışması olmasını önlemek için bir düzeltme yapmak için kontrolleri almak zorunda kaldığı noktaya kadar yaklaşık 400 metre uzakta gerçekleşti.” Dedi.

İki yıl önce, Mayıs 2013'te bir pilot, pist 33'e inmek için bir helikopterle ilgili sorunlar bildirdi. Bu, American Airlines 5342 gibi daha küçük uçaklar için tasarlanmış daha kısa bir pisttir. Yaklaşımları sırasında “zeminde” veya en düşük irtifada, durdurmak için maksimum mesafeye sahip olmak için pistin başlangıcına çarpmaları gerekir.

Pilot, “Yaklaşımımıza devam ederken, Hower'a helikoptere 'pist 33 için 2 mil finalde bir jet için doğru 360 yapması ve onu görünürde bildirmesi talimatını verdi.”

Raporda, “Kule daha sonra helikoptere bizi görünüp görmediğini sordu. 'Evet' diye cevap verdi ve kule ona görsel ayrılmayı sürdürmesini söyledi.” Dedi. “Tabandan finale dönüşümüze başladığımızda; helikopter, doğrudan uçuş yolumuza doğru bir dönüş gibi görünen şeyi yaptı.”

Pilot, sert bir dönüş yapmak ve çarpışmayı önlemek için yaklaşımı iptal etmek zorunda kaldığını bildirdi. Raporda, “Uçağın sol tarafında olduğu için helikoptere ne kadar yaklaştığımızdan emin değilim; ama sanırım sadece birkaç yüz metre olduğunu tahmin ediyorum.” Dedi.

Haberler'in NASA güvenlik verilerini gözden geçirmesi, 2005'ten bu yana havaalanında üç helikopter dahil olmak üzere havaalanında en az dokuz yakın havalandırma yakınında belirlendi.

Feith, NTSB'den araştırmacıların ve ordunun helikopterdeki altimetreleri arızalı olup olmadığını görmek için inceleyeceğine inandığını söyledi, pilotun helikopteri 200 metrede tutma yeteneğini engelleyebilecek herhangi bir rüzgar etkisini kontrol ediyor ve Mürettebat gece görüş gözlüklerini kullanıyor olmalıydı.

Her iki uçaktaki uçuş kayıt cihazlarının ne olduğunu belirlemede yardımcı olacağını söyledi. Yetkililer Perşembe günü Potomac Nehri'nden kurtarıldıklarını bildirdi.

Feith, “200 feet olsaydı, bir sorun olmazdı çünkü uçak tipik olarak yerden 400 ila 500 metre uzakta olurdu.” Dedi. “Bu iki RJ [regional jet] Pilotlar, helikopter onları vurana kadar onlara neyin çarptığını bilmiyorlardı. “



Haberler'ten daha fazlası




Laura Geller


Laura Geller çok ödüllü bir araştırmacı gazetecidir. Eylül 2023'te Haberler and Stations Innovation Lab'a ulusal soruşturma yapımcısı olarak katıldı.